logo-samandehi

سبد خرید شما خالی است.

راهنمای اکانت Xbox Live و حل مشکلات رایج

اکانت Xbox Live

راهنمای اکانت Xbox Live و حل مشکلات رایج

18 اسفند 99 شاهین سرسپار
46

اگر یکی از کاربران کنسول‌های اکس باکس هستید، پس حتما با اکانت Xbox Live یا به اختصار XBL و دیگر سرویس‌هایی که شرکت مایکروسافت روی این پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد، آشنایی مختصری دارید. با این وجود جزو کسانی باشید که تازه کنسول خریدید، شاید در تعامل با این سرویس و برخی خدمات آن به مشکل بخورید. این مطلب قرار است راهنمای کلی شما در کار با XBL و بخش‌های مختلف آن باشد و در عین حال راه حلی برای تعدادی از مشکلات رایج آن ارائه دهد.

 

معرفی کلی Xbox Live و ساخت اکانت

Xbox Live سرویس ارائه خدمات مولتی مدیا و بازی آنلاین کنسول اکس باکس است ، با استفاده از Xbox Live شما می توانید داغ ترین بازی ها، فیلم های HD، نمایش های تلویزیونی، رویدادهای زنده، موسیقی و مهم تر از آن اپلیکیشن های مهم را استفاده کنید. از مهم‌ترین سرویس‌های زیرمجموعه‌ی این شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Xbox Games Store: استور یا فروشگاه اکس باکس که از طریق آن می‌توان به‌صورت دیجیتالی، اقدام به خرید بازی یا بسته‌های الحاقی یا آیتم‌های ظاهری برای رابط کاربری کنسول خود کرد.

Xbox Game Pass: سرویسی ماهانه ارائه شده از سوی Microsoft برای استفاده از بازی‌های کنسول‌ Xbox است. این سرویس که به عنوان “شبکه‌ی Netflix بازی‌های رایانه‌ای” شناخته می‌شود، به کاربران اجازه دسترسی به بازی‌های مشخصی را در ازای دریافت مبلغی ماهانه اعطا می‌کند.

Xbox Live Gold: اکس باکس لایو گلد یک سرویس آنلاین است که به مشترکین خود اجازه می‌دهد تا به بخش آنلاین بازی‌های اکس باکس دسترسی یابند؛ این سرویس همچنین در هر ماه عناوینی را به رایگان در دسترس مشترکین خود قرار می‌دهد.

در قدم اول، برای استفاده از خدمات Xbox Live و به‌طور کلی استفاده از کنسول، شما باید یک اکانت برای خود داشته باشید. پس اگر اکانتی ندارید، ابتدا باید یکی بسازید. این کار را می‌توانید هم از طریق مرورگر اینترنت و هم از طریق کنسول خود انجام دهید. برای ساخت اکانت در مرورگر طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به سایت ایکس‌باکس بروید و در نوار بالای صفحه روی عبارت آدمک گوشه بالا سمت راست کلیک کنید

اکانت Xbox Live

  • در صفحه‌ی جدید روی عبارت Create One کلیک کنید

اکانت Xbox Live

  • در این صفحه باید ایمیل خود را وارد کنید و سپس از شما درخواست میشود یک رمز عبور تنظیم کنید . در مرحله بعد نام و نام خانوادگی سپس کشور و سال تولد را وارد کنید

اکانت Xbox Live اکانت Xbox Live اکانت Xbox Live اکانت Xbox Live

  • پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، ایمیلی برای‌تان ارسال می‌شود که باید به لینک درون آن بروید تا اکانت‌ و آدرس ایمیل تایید شود.

 

اکانت Xbox Live

نحوه‌ی ساخت اکانت Xbox Live از طریق کنسول اکس باکس

  • ابتدا روی کلید اکس باکس موجود روی کنترلر کنسول کلیک کنید تا راهنما باز شود.اکانت Xbox Live

 

  • به سمت چپ صفحه‌ی باز شده بروید تا شاهد عبارت Sign in باشید.اکانت Xbox Live

 

  • روی عبارت Add New رفته و دکمه A را بفشارید.اکانت Xbox Live

 

  • بطور خودکار یک صفحه کلید روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد؛ کلید B موجود روی کنترلر کنسول را بفشارید تا این صفحه کلید حذف گردد.
  • روی Get a new email دکمه A  را بفشارید تا مراحل ساخت اکانت Xbox Live برایتان شروع شود.اکانت Xbox Live

 

با انجام مراحل گفته شده در بالا قادر خواهید بود که در هر زمان و مکان، چندین اکانت اکس باکس ایجاد کنید اما توجه داشته باشید که قابلیت انتقال پیشرفت‌های خود در بازی‌هایتان را از اکانتی به اکانت دیگر نخواهید داشت؛ اکانت‌های اکس باکس جدید از اطلاعات خامی برخوردار بوده و از هیچ تاریخچه و سابقه‌ی اجرای بازی بهره‌مند نیستند.

 

مشکلاتی که برای حل آنها نیاز به اکانت Xbox Live جدید ندارید

  • ویرایش نام کاربری یا GamerTag
  • استفاده از یک اکانت اکس باکس در کنسول‌ها و دستگاه‌های مختلف

 

آیا برای اجرای بازی‌ها به یک اکانت Xbox Live نیاز خواهم داشت؟

اگر کنسول اکس باکس خود را راه اندازی کرده‌اید و همچنین اکانت اکس باکستان را نیز ایجاد نموده‌اید، باید بگوییم که دیگر نیازی نیست نگرانی‌ای بابت ساخت یک اکانت اکس باکس لایو داشته باشید، چراکه اکانت اکس باکس لایو، همان اکانت اکس باکس است که شما در حال حاضر آن را در اختیار دارید؛ گرچه برای اجرای برخی بازی‌های آنلاین از طریق کنسول اکس باکس، نیاز به تهیه‌ی یک اشتراک اکس باکس لایو گلد خواهید داشت.

 

شارژ کردن اکانت Xbox Live

از آن‌جا که کاربران ایرانی در استفاده از کارت‌های بین‌المللی همچون PayPal با مشکل روبرو هستند، بهترین راه برای خرید بازی یا اشتراک در Xbox Live استفاده از گیفت کارت است که در سایت آرسان گیقت با قیمت مناسبی می‌توانید آن را بخرید. گیفت کارت‌های مخصوص این سرویس در قالب گیفت کارت Xbox یا گیفت کارت Microsoft ارائه میشود و هردوی این موارد اعتبار اکانت Xbox Live شما را افزایش میدهند. با استفاده از اعتبار این کارت ها میتوانید از فروشگاه Xbox خرید کنید یا از سرویس های ماهانه مثل Xbox Live Gold و Xbox Game Pass بهره مند شوید. این گیفت کارت‌ها در قالب کد هستند که باید در بخش مشخصی آن‌ها را وارد کنید. توجه کنید که کدهای قابل استفاده برای اکانت Xbox live به صورت یک کد 25 کاراکتری در قالب 5*5 ارائه میشود.

برای وارد کردن کد از طریق مرورگر:

  1. به آدرس xbox.com بروید و وارد اکانت Xbox خود بشوید
  2. بعد از وارد شد به حساب کاربری، روی گیمرتگ خود در بالای صفحه کلیک کنید
  3. گزینه Redeem code را بزنید. و روی Redeem کلیک کنید
  4. اکنون کد مورد نظر خود را با دقت وارد کرده و گزینه Confirm را بزنید

برای وارد کردن کد از طریق کنسول Xbox:

  1. در اکس‌باکس خود به بخش Store بروید
  2. در بخش پایینی منوی Store گزینه Use a code را بزنید
  3. سپس گزینه Enter code را وارد کنید

اگر پس از وارد کردن کد با اخطاری مواجه شد یا کد قبول نشد، دقت کنید که آن را به‌درستی وارد کرده باشید. توجه کنید که منطقه‌ی گیفت کارت باید با منطقه‌ی اکانت‌تان یکی باشد. از اتصال اینترنت‌تان هم مطمئن شوید. این احتمال هم وجود دارد که طی روند خرید، یک کد اشتباه یا تکراری برای شما فرستاده شود. پس اگر تمام احتیاط‌های لازم را انجام دادید و باز هم کد کار نکرد، حتما با فروشنده‌ی کد تماس برقرار کنید.

 

استفاده از وی‌پی‌ان یا DNS برای اتصال به Xbox Live

با توجه به مشکلات اتصال کاربران ایرانی به سرور های اکس باکس Xbox Live در حالی که سرور های مایکروسافت به صورت کامل در حال سرویس دهی هستند و هیچ مشکلی برای پشتیبانی از آی پی های ایران ندارند. مشکلی که در زیر ساخت اینترنت ایران مدتی است که موجود است و آن چیزی نیست بجز DNS های ضعیف. برای رفع مشکل اتصال بجز استفاده از سیستم Bridge و اشتراک گذاری VPN کامپیوتر با اکس باکس، و ارسال اینترنت از طریق کامپیوتر برای آن، که مستلزم روشن بودن کامپیوتر برای استفاده از Xbox است، و یا تنظیم این سرویس بروی مودم هایی که از قابلیت VPN پشتیبانی می کنند، راه حل ساده تر و رایگانی هم برای رفع این مشکل وجود دارد. این روش تا حل قطعی آن توسط ISP های اینترنت در ایران، استفاده از تنظیم DNS بروی اکس باکس است. برای انجام این مهم موارد زیر را انجام دهید:

برای اعمال DNS روی کنسول Xbox:

  1. وارد بخش Settings اکس باکس شوید
  2. وارد بخش Network شوید و گزینه Network Settings را انتخاب نمایید
  3. گزینه Advanced Settings را انتخاب نمایید و در نهایت گزینه DNS Setting را انتخاب کنید
  4. تنظیمات بخش اول را برابر آی پی روبه‌رو را قرار دهید: ( ۱۷۸٫۲۲٫۱۲۲٫۱۰۰)
  5. تنظیمات DNS ثانویه را خالی بگذارید
  6. در صورت که این روند مشکل شما را بر طرف نکرد در مرحله 5 از DNS ۱۸۵٫۵۱٫۲۰۰٫۲ به عنوان دی ان اس دوم استفاده کنید
  7. چنانچه به کمک DNS ارایه شده در مرحله 4 مشکل بر طرف نشد، DNS جدید ۱۸۵٫۵۵٫۲۲۵٫۲۵ را استفاده نمایید

راه‌حل‌های کلی برای مشکلات رایج

اغلب مشکلاتی که حین کار با کنسول‌های پلی‌استیشن یا هنگام ارتباط با Xbox Live به آن‌ها بر می‌خورید، با راه‌های ساده‌ای حل می‌شوند. اگر این راه‌ها هم جواب نداد، کافی است کد اروری که در صفحه به نمایش در می‌آید را در اینترنت جستجو کنید تا به راه‌حل مناسب آن برسید. در حالت کلی اما راه‌ها زیر می‌توانند چاره‌گشا باشند.

  • وضعیت سرورهای Xbox Live را از طریق این آدرس چک کنید. ممکن است این سرورها به‌طور موقت غیرفعال باشند
  • اتصال اینترنت خود را چک کنید. این کار را می‌توانید از طریق بخش Settings سپس Network سپس Network Settings سپس در سمت راست صفحه، Detailed Network Statistic انجام دهید
  • در صورت استفاده از DNS مطمئن شوید که این آدرس کار می‌کند. برای اطمینان از یک آدرس جدید استفاده کنید

اگر در ارتباط با سرویس Xbox Live یا کار با کنسول، به مشکلی خوردید که راه حلی برایش پیدا نمی‌کنید، آن را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع : آرسان گیفت